به گزارش پایگاه خبری افق یزد، حمید مطهری در نشست هفتگی با کارشناسان حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل افزود: در یکصدوشانزدهمین جلسه شورای استاندارد با دستور مستقیم رییس دولت سیزدهم، استاندارد ۱۳۶۲۹ با عنوان وسایل خانگی – خدمات پس از فروش – اصول و روشهای ارزیابی و همچنین استاندارد ۱۹۱۱۷ با عنوان خودرو، شیوه ارائه خدمات پس از فروش، اصول و روش ارزیابی از تاریخ ۲۳/۰۸/۱۴۰۲ اجباری اعلام شده است.
وی ادامه داد: به منظور بهبود کیفیت خدمات پس از فروش، کاستن دغدغهها و دلنگرانیهای گذشته مردم و صیانت حداکثری از حقوق مصرف کنندگان، سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری سایر دوایر و نهادهای ذیربط، در راستای اجرایی شدن این دو گروه ازخدمات پس از فروش وارد صحنه عمل شده است.
این مسئول تصریح کرد: ضروری است شهروندان گرامی هنگام تهیه و خرید خودرو و وسایل خانگی، به استاندارد خدمات پس از فروش کالاهای خریداری شده نیز توجه کنند.
مطهری اظهار داشت: همشهریان عزیز میتوانند در صورت بروز هرگونه نارضایتی از خدمات پس از فروش، نسبت به ثبت اعتراضات و شکایات خود در سامانه مردمدار به آدرس WWW.۱۵۱۷.I NSO.GOV.IR اقدام کنند.
Wednesday, 5 February , 2025