مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان یزدی در تبلیغات شهری مطالبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری افق یزد، احسان عابدی با اشاره با اینکه طبق قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور نظارت بر هر نوع تبلیغات بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر یزد تنها بر تبلیغات و بیلبوردهایی که در اختیار کانون‌های تبلیغاتی دارای مجوز است، نظارت دارد.

وی افزود: ولی آن دسته از بیلبوردها و سازه‌های تبلیغاتی شهری که شهرداری از آنها برای تبلیغات فرهنگی استفاده می‌کند، از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مجوزی دریافت نمی‌کنند و البته شهرداری اجازه استفاده تجاری از بیلبوردهای در اختیار خود را نیز ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه اکثر بیلبوردها و سازه‌های تبلیغاتی شهری یزد برای تبلیغات فرهنگی استفاده می‌شود، بیان کرد: اداره فرهنگ ارشاد اسلامی نسبت به این موضوع منتقد بوده و این مساله را به مسئولان مرتبط در شهرداری یزد در میان گذاشته است.

وی ادامه داد: حتی در سفر اخیر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی هم این موضوع در شورای اطلاع‌رسانی مطرح شد که باید بخشی از بیلبوردها و سازه‌های تبلیغاتی در اختیار تبلیغات تجاری و حمایت از تولید و اشتغال‌زایی باشد.

عابدی اظهار داشت: اداره کل ارشاد یزد از سال گذشته پیگیری‌های مداومی در زمینه استفاده از ظرفیت هنرمندان یزدی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری داشته ‌است و پیشنهاداتی نیز در این زمینه ارائه کرده تا سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری از ظرفیت هنرمندان یزدی برای تبلیغات فرهنگی خود استفاده کند.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد داشتیم حتی به آنها پیشنهاد کردیم که از ظرفیت شعر شاعران، هنرمندان، خوشنویس و طراحان گرافیکی یزدی استفاده بشود و بعضاً از نصب کارهای تکراری استان‌های دیگر خودداری بشود که قول‌های مساعدی نیز در این زمینه داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت که همچنان این موضوع بر روی زمین‌مانده و هنرمندان یزدی به‌صورت مداوم این موضوع را مطالبه می‌کنند که  چرا این کار هنوز محقق نشده است.

  • منبع خبر : یزدرسا