از ۴۰۰ تا ۷۰۰ تماس روزانه با سامانه ۱۲۵ فقط ۲۸ درصد عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری افق یزد، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه تنها ۲۸ درصد تماس‌ها عملیاتی هستند، افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۳۸۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد برقرار شده که ۳ هزار و ۱۵۱ تماس منجر به عملیات شده و نزدیک به ۸۶ هزار تماس مزاحمت بوده است.

محمد میدانی با تاکید بر اهمیت سامانه ۱۲۵ برای تسریع در امدادرسانی و کاهش خسارت و تلفات اظهار داشت: مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد بسیار است.

وی بر ضرورت فرهنگسازی برای ارتباط با سامانه ۱۲۵ به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی تاکید کرد و از خانواده‌ها خواست مدیریت لازم را در این زمینه داشته باشند